reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

21

02 2018

Echa zamknięcia konkursu na przystanki WKD. Autorzy koncepcji ripostują


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Echa zamknięcia konkursu na przystanki WKD. Autorzy koncepcji ripostują - Grodzisk News


Po kilkunastu miesiącach oczekiwania na przełomowe ustalenia w negocjacjach w konkursie na projekty przystanków dla WKD, przewoźnik poinformował jakiś czas temu o zamknięciu konkursu ?z powodu braku porozumienia między stronami rozmów?. Uczestniczący w rozmowach autorzy zwycięskich koncepcji projektowych przedstawiają jednak inną wersję zdarzeń...


REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Projektanci z pracowni BDR Architekci wydali bowiem oświadczenie, z którego można wyczytać krytykę pod adresem wukadki. ?Stanowczo sprzeciwiamy się pojawiającemu się przekazowi, że przyczyną zerwania negocjacji Umowy na wykonanie przystanków WKD są sprawy projektowe, bowiem w naszej ocenie w tej kwestii doszliśmy do porozumienia ze spółką WKD ponad pół roku temu. W toku negocjacji ustalono modyfikacje projektu, które miały następnie zostać wprowadzone w pierwszym etapie umowy tj. w koncepcji pokonkursowej. Uzgodniliśmy z przedstawicielami WKD konieczność wprowadzenia dodatkowych osłon przeciwwiatrowych po obu stronach zadaszenia. Pozytywnie odnieśliśmy się również do umieszczenia drewna na elementach małej architektury. Z punktu widzenia formalnego w naszej ocenie spełniliśmy wszystkie zalecenia Sadu Konkursowego, do których zobowiązywał nas regulamin konkursu (do oświadczenia dołączamy ilustrację wprowadzonych zmian). Wspólnie z WKD uznaliśmy, że nie ma możliwości zrealizowania wszystkich opinii z konsultacji społecznych ponieważ część z nich wzajemnie się wykluczała. Został wprowadzony zapis w umowie, który pozwoliłby odstąpić WKD od kontynuowania projektu w razie braku akceptacji koncepcji pokonkursowej. W ramach negocjacji odbyliśmy spotkanie z przedstawicielami społeczności lokalnej. Zgodziliśmy się aby uwzględnić w ramach Umowy dodatkowy Etap prac projektowych (projekt pilotażowy), który byłby poddany kolejnym konsultacjom społecznym. Staraliśmy się również namówić WKD aby w ramach projektu zmniejszyć liczbę i kolor kontrowersyjnych barierek, co okazało się wg informacji spółki WKD niemożliwe z uwagi na karencję gwarancyjną wdrożonego projektu budowy barierek? ? czytamy w oświadczeniu.

I dalej: ?Podczas ostatniego spotkania negocjacyjnego w lipcu ubiegłego roku WKD proponowało powiększenie zakresu prac o otoczenie przystanków łącznie z sąsiednimi budynkami, aby rozwiązanie w szerszym zakresie rewitalizowało otoczenie. Taki zapis, wykraczający poza ustalenia Umowy zwiększał zakres prac projektowych i powodował dodatkowe ryzyka po stronie projektantów. Wynika to z faktu, że tereny otaczające przystanki są częściowo zamknięte i stanowią dużą niewiadomą z punktu widzenia instalacji i kwestii własnościowych, niemożliwych do przewidzenia na etapie podpisywania Umowy. Występowaliśmy do WKD o dokładne określenie powiększonego zakresu prac, niemniej takiej informacji nie otrzymaliśmy, w związku z czym nie mogliśmy tych prac wycenić. W naszej ocenie negocjacje przebiegały w sposób normalny i zbliżały obie strony do zawarcia umowy. Ostatnie spotkanie w lipcu zakończyło się z planami na wyznaczenie kolejnego. Do takiego spotkania nie doszło mimo kolejnych zapewnień i zmian terminów.?

Autorzy oświadczenia podkreślili, że to przewoźnik niespodziewanie zerwał negocjacje. ? Dużym zaskoczeniem było dla nas, że niespodziewanie pod koniec grudnia ubiegłego roku spółka WKD pisemnie oświadczyła, że zrywa negocjacje. Poprosiliśmy o wyjaśnienia, ale do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Dla naszej pracowni to ważny projekt i jesteśmy gotowi do dalszych rozmów i pracy nad nim. Chcieliśmy zapewnić wszystkich pasażerów WKD, że przy negocjacjach zamówień publicznych od stołu odchodzimy jako ostatni. Sugerowanie przez rzecznika prasowego WKD, że przyczyną niepowodzeniom całego przedsięwzięcia jest brak elastyczności przy wprowadzaniu zaleceń strony społecznej uważamy za niesprawiedliwe. Jest to tym bardziej krzywdzące, że WKD w żaden sposób nie informowało nas, o istnieniu jakichkolwiek spornych kwestii projektowych, stwarzających zagrożenie zakończenia negocjacji ? czytamy w oświadczeniu.

? Ambitne założenie wyłonienia koncepcji poprzez konkurs architektoniczny stanowiło szansę na kompleksowy projekt stacji WKD, obejmujący wszystkie elementy zagospodarowania i wymianę nawierzchni. Jest nam przykro, że ta szansa została odrzucona. W naszej ocenie dalsze nieskoordynowane działanie i rozbicie projektu rewitalizacji na mniejsze przetargi, spowoduje pogłębienie chaosu przestrzennego na przystankach. Pozostaje nam życzyć wszystkim pasażerom WKD oraz Spółce aby obecny stan przystanków uległ przemyślanym zmianom, które spowodują, że kameralne miasta na trasie kolejki odzyskają atrakcyjną przestrzeń peronów ? dodają przedstawiciele pracowni BDR Architekci.





💬︎   dodaj komentarz

Panowie z BDR co tu duzo pisac i mowic tak paskudne przystanki poprostu nie maja prawa sie pojawic. Wygladaja niemal ide tycznie niz te co mamy od 40 lat hehe tylko kiedys byla dostep a blacha falista i kątownik. To co przedstawiacie w przedszkolu 4 latki buduja z klockow i architekci i biuro i pracownie nie sa im potrzebne. Tak wiec pogratulować wkd decycji a mam moze kiedys bardziej trafnego pomyslu.. bo wkd to moze widzieliscie na foto a jechac nie jechaliscie i z 1000% pewnoscia na nie nie czelaliscie na rakowie alejech czy innych stacjach na ktorych tak p......i ze sie kosci kurcza.... pomyliliscie polskie potrzeby pasażerów z pasazerami ze slonecznej no Portugalii :)
Dziekuje W K D za sluszna decyzje

adamos
21-02-2018 11:02

Szanowny Panie,
czekaliśmy i zjeździliśmy całą kolejkę wzdłuż i wszerz.
Proszę zwrócić uwagę, że na wizualizacji jest zaproponowana najmniejsza
wiata - dla wąskiego peronu, który jest na większości przystanków. Większa wiata zakłóciłaby możliwość przepływu pasażerów wysiadających z pociągu.Tam
gdzie perony są szersze wiata mogłaby by być większa. Pozdrawiamy.

BDR Architekci
22-02-2018 12:44

Dziwnie podobne przystanki sa na Glattalbahn w Zurychu I okolicach...

https://www.architonic.com

tqq
01-03-2018 10:41








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.