reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

29

06 2022

Dlaczego warto mieć więcej lajków na Instagramie?


Artykuł sponsorowany

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Dlaczego warto mieć więcej lajków na Instagramie? - Grodzisk News


Nieważne, czy jesteś influencerem, fryzjerką, hydraulikiem czy właścicielką sklepu online. Jedno jest pewne: potrzebujesz dużych zasięgów na Instagramie! Popularne konto to więcej lajków, z kolei więcej polubień organicznie rozszerzy wpływy twojej marki. Poniżej wyjaśniamy, jak działa ta strategia i dlaczego warto w nią inwestować.


Lajki na Instagramie – czym są i jak działają na pozycję marki?
 
Już w momencie swojego powstania w 2010 roku Instagram stał się sensacją. Ta platforma została stworzona w sposób, który ułatwia użytkownikom intuicyjne dzielenie się doświadczeniami. Najpierw ulotne chwile na Instagramie ukazywały głównie pojedyncze zdjęcia, potem pojawiły się InstaStories, a także wygodne transmisje na żywo.
 
W międzyczasie Instagram stał się jednym z najważniejszych narzędzi dla biznesów, marek i influencerów. Co to ma wspólnego z samymi lajkami? Jak się okazuje – wszystko. Dla indywidualnych użytkowników, którzy publikują na Instagramie, by opowiedzieć o swoim życiu, lajki nie zawsze są przydatne. Dlatego też Instagram wdrożył możliwość ich ukrywania.
 
Ale z markami sprawa ma się zupełnie inaczej. Twoje lajki na Instagramie stają się walutą zaufania, które okazują followersi. To znaczy, że kontent, który publikujesz, komuś się przydał, wzruszył, rozbawił lub skłonił do działania. Dzięki stabilnie rosnącej liczbie lajków twoja marka staje się stałym elementem świadomości tysięcy osób. A każda z nich to twój potencjalny klient lub ktoś, kto udostępni twoje treści dalej.
 
Dlaczego lajki na Instagramie są istotne?
 
Jak już wspomnieliśmy, lajki można porównać do wirtualnych pieniędzy, które wzmacniają twoją pozycję na metaforycznej giełdzie idei Instagrama. Co więcej, kiedy lajków zaczyna przybywać, dzieje się to coraz szybciej, a post zyskuje na popularności zupełnie bez twojego udziału.
 
Wartość tej upragnionej przez marki sytuacji jest oczywista. Wie to każdy, kto kiedykolwiek musiał przeznaczyć kwotę z budżetu firmy na działania reklamowe. I choć jak najbardziej warto korzystać także z płatnej reklamy, nie da się przecenić znaczenia zaangażowania organicznego.
 
Ten rodzaj zaangażowania wypływa spontanicznie z reakcji emocjonalnej osoby, której przypadł do gustu twój post. Mimo to pracuje na renomę marki dużo lepiej i dużo dłużej, niż płatna reklama, której użytkownicy Internetu nauczyli się już unikać.
 
Warto mieć sporo lajków na Instagram także z innego powodu. Zapewne masz nadzieję, że część z osób, które polubiły zdjęcia twojego produktu lub instastory, stanie się twoimi klientami. Ale być może zależy ci także na zarabianiu we współpracy z innymi markami, które oferują możliwość udziału w programach partnerskich.
 
Jak wiadomo, do najlepiej płatnych programów tego typu nie przyjmuje się każdego. Jednak liczba wejść na stronę, albo – w przypadku Instagrama – liczba followersów i lajków to doskonały argument, który może zapewnić ci dodatkowe, wysoko płatne źródło dochodu.

Skąd wziąć lajki, jeśli dopiero zaczynam?

Spokojnie, to jak najbardziej do zrobienia! Pytanie „skąd wziąć pierwsze lajki?” zadaje sobie każda początkująca marka na Instagramie. Początki zawsze bywają niełatwe, zwłaszcza w przypadku niewielkich marek, którym brakuje internetowej rozpoznawalności. Ale w tym właśnie mają ci pomóc social media – szczególnie Instagram, którego użytkownicy przekroczą już niedługo 1,5 miliarda osób!
 
Pierwszym skutecznym sposobem na zdobycie lajków jest niewątpliwie regularne publikowanie wartościowych, interesujących dla czytelników treści. Stwórz kalendarz kontentu i skorzystaj z oprogramowania do automatyzacji publikacji. Następnie wykreuj posty na kilka kolejnych miesięcy i publikuj je w regularnych odstępach.
 
To jednak nie wystarczy – musisz także angażować się w dyskusje z innymi użytkownikami. Także z markami, które nie zawsze przecież są znienawidzoną konkurencją. Równie dobrze możesz uczynić z nich cennych sojuszników! By zapewnić sobie zainteresowanie twoimi treściami, zadbaj także o jakość oraz format zdjęć – najważniejszych atutów marki na Instagramie, oraz o spójną identyfikację wizualną.
 
A co, jeśli mimo to lajków nie przybywa tak szybko, jak ci się to marzy? Na całe szczęście na rynku digital znajdziesz doświadczone firmy, które pomogą ci w przemyślany sposób rozbudować bazę followersów oraz zwiększyć zaangażowanie. Pamiętaj jednak, by za każdym razem upewnić się, że firma prowadzi swoje działania w sposób, który nie przyniesie szkody twojej marce. Wiesz już wszystko? To do dzieła – lajki czekają!









📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.