reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

02

03 2020

Burmistrz: Obecna władza bezkarnie marnuje 60 milionów


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Burmistrz: Obecna władza bezkarnie marnuje 60 milionów - Grodzisk News



Przytaczając facebookowy post burmistrza Arkadiusza Kosińskiego, dla oddania emocji autora, postanowiliśmy zachować pisownię oryginalną. "Napisałem wszak, że OBECNA WŁADZA BEZKARNIE MARNUJE BLISKO 60 MILIONÓW ZŁOTYCH? ??

REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

tóż musicie wiedzieć, że OD WRZEŚNIA 2010 R. DO KWIETNIA 2013 R. przez spółkę rządową PKP PLK S.A. był realizowany projekt pn. "Przygotowanie budowy linii dużych prędkości" w ramach którego wykonywano 5 zadań, w tym zadanie pn. "Studium Wykonalności dla budowy linii dużych prędkości Warszawa-Łódź-Poznań/Wrocław".
Koszt tego zadania wyniósł 48.951.000 zł netto + 22% VAT, tj. 59.720.220 zł brutto!

TAK. WYDANO NA TO OPRACOWANIE BLISKO 6?0 MILIONÓW ZŁOTYCH.

Warto nadmienić, że projekt ten był dofinansowany ze środków unijnych POIiŚ 7.1-26 w wys. 64% do kwoty netto (jak sobie policzyłem Unia Europejska dołożyła ponad 31 mln zł).

W przeciwieństwie do obecnych planistów działających na zlecenie CPK, ówcześni projektanci konsultowali swoje działania z wójtami, burmistrzami i prezydentami miast, weryfikowali studia kierunków zagospodarowania przestrzennego i plany miejscowe, dopytywali się o planowane inwestycje.

Dopiero potem przedstawili swoje propozycje w procedurze konsultacji społecznych. W Gminie Brwinów konsultacje dobyły się w lutym i marcu 2013 r.

Dość wspomnieć, że w ramach tych spotkań i konsultacji, udało się a latach 2012-2013 wypracować przebieg trasy Kolei Dużych Prędkości przez Naszą Gminę, która omijała tereny zurbanizowane. I praktycznie nie budziła żadnych emocji. Nawiasem mówiąc, zwróćcie uwagę na różnicę w procedowaniu obydwu tych projektów: KDP w latach 2012-2013 i CPK w 2020 r. - niestety, mim zdaniem, obecnie trudno szukać dobrej woli i szacunku dla mieszkańców.

W POŁOWIE 2013 R. SKOŃCZONO "STUDIUM WYKONALNOŚCI DLA BUDOWY LINII DUŻYCH PRĘDKOŚCI WARSZAWA-ŁÓDŹ-POZNAŃ/WROCŁAW", KTÓRE KOSZTOWAŁO BLISKO 60 MLN ZŁ BRUTTO.

WYGLĄDA JEDNAK NA TO, ŻE TO OPRACOWANIE TRAFIŁO NA PÓŁKĘ ALBO DO KOSZA, BO WŚRÓD CZTERECH WARIANTÓW TRASOWYCH (przedstawionych przez Centralny Port Komunikacyjny w lutym 2020 r.) NIE MA OPTYMALNEJ TRASY WYPRACOWANEJ W RAMACH PROJEKTU UNIJNEGO W 2013 ROKU.

Dobra okazja, żeby wydać po raz drugi pieniądze."

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Czekamy na opinie w komentarzach.





💬︎   dodaj komentarz

(...)Czekamy na opinie w komentarzach.(...)
Jakbym miał się pokusić o komentarz to musiałbym zobaczyć stare plany i te nowe i jakie są punkty wspólne. A na szybko mogę powiedzieć tylko co następuje;
- na stronie CPK z linii, które będą miały wpływ na nasz region to są mapy tylko Radomia
- zdaje się, że nowy przebieg KDP jest z daleka od Brwinowa

JSC
02-03-2020 17:53

No i po co podsycać w głupi sposób emocje! Budowa KDP ma znacznie mniejszy zasięg oddziaływania, poza tym wszyscy wiedzą, że i tak by nie ruszyła, ze względu na rentowność. Więc 60mln już dawno poszło w komin, a to opracowanie trafiło na półkę!
CPK, to zupełnie inna skala inwestycji i wiadomo, że będzie wzbudzała duże emocje.

Niech pan Burmistrz lepiej zajmie się swoim miasteczkiem, bo wygląda jak podgrodziska wieś, a nie sieje podziałów, bo już chyba wszyscy mają dość warcholstwa jednej i drugiej strony politycznej.

Hubert
02-03-2020 18:03

Co do gminy Brwinów, to poprzednie plany KDP są pod artykułem https://www.brwinow.pl bo na obszarze gminy nie było potem zmian.
Natomiast obecne plany CPK https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl
mapki
ciąg 9, linia 85, arkusz 1 z 8;
ciąg 3, linia 6, arkusz 1 z 1.

Michał Segit
04-03-2020 09:36

pokaż wszystkie komentarze (6)







📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.