12
04 2022
Dominik Pietraszek Grodzisk News
12.04.2022, godz. 19:10
Rozpoczęcie budowy drugiego toru coraz bliżej. Warszawska Kolej Dojazdowa przygotowuje się do zawarcia umowy z wykonawcą, a następnie rozpoczęcia prac.
W marcu spółka WKD wybrała firmę, która zrealizuje to zadanie, a następnie Krajowa Izba Odwoławcza musiała rozstrzygnąć odwołania innych firm. Jednak to już za nami i jednak z największych inwestycji Warszawskiej Kolei Dojazdowej niebawem będzie mogła ruszyć. – W dniu 11.04.2022 zapadł wyrok w całości oddalający podniesione zarzuty do wyniku postępowania. Tym samym dokumentacja postępowania zostaje skierowana do obligatoryjnej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Równocześnie rozpoczęto przygotowania do zawarcia umowy z wykonawcą – firmą INTOP Warszawa Sp. z o.o. – poinformował przewoźnik na swojej stronie internetowej.
Jeszcze w tym miesiącu planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą. A kiedy ruszą prace? – Szczegółowe terminy realizacji określonych faz robót budowlanych zostaną uzgodnione przez strony w ramach harmonogramu rzeczowo-finansowego na etapie zawierania umowy – poinformowała wukadka.
Firma INTOP będzie miała 20 miesięcy na realizację zadania.
Przypomnijmy. Pierwotne oferty na tę inwestycję poznaliśmy pod koniec listopada 2021 r. Zgłosiło się 14 firm, a ich oferty wahały się od ponad 172 mln zł do blisko 280 mln zł. Wszystkie propozycje były więc znacznie wyższe niż planowała wukadka, która ustaliła budżet na to zadanie w wysokości blisko 100 mln zł. Jednak to nie były ostateczne ceny, bowiem następnie zaplanowano aukcję elektroniczną. I tutaj nastąpiły spore zmiany – bo najniższa oferta opiewała teraz na blisko 142,5 mln zł, która została złożona przez INTOP. I ta oferta została zaakceptowana.
Jaki jest zakres inwestycji? Obejmuje m.in. rozbudowę linii kolejowej nr 47 na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska poprzez dobudowę drugiego toru wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz wymiana nawierzchni toru istniejącego, a także przebudowę torów i urządzeń kolejowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na stacjach Podkowa Leśna Główna i Grodzisk Mazowiecki Radońska. Ponadto firma, która wygra przetarg będzie miała za zadanie m.in. przebudowę: przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych w poziomie szyn, dróg dojazdowych do przejazdów i dróg równoległych, urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym,a także przebudowę istniejącej i budowę nowej sieci trakcyjnej nad dobudowywanym torem. Zostaną też rozebrane i wybudowane nowe obiekty inżynieryjne (mosty i przepusty).
W zakres zadania wchodzi również rozbiórka istniejących i budowa nowych peronów oraz dojść do peronów na przystankach: Podkowa Leśna Zachodnia, Kazimierówka, Brzózki, Grodzisk Mazowiecki Okrężna, Grodzisk Mazowiecki Piaskowa, Grodzisk Mazowiecki Jordanowice oraz na stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska wraz z małą architekturą i systemem informacji dla podróżnych, a także remont budynków stacyjnych/dworcowych na stacjach Grodzisk Mazowiecki Radońska i Podkowa Leśna Główna wraz z rozbiórką masztu antenowego na dworcu w Podkowie.
ZOBACZ TEŻ
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.