reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

21

06 2016

Wariant modernizacji linii podmiejskiej ostatecznie wybrany!


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Wariant modernizacji linii podmiejskiej ostatecznie wybrany! - Grodzisk News



pomiędzy Grodziskiem a Warszawą będzie całkowite wstrzymanie ruchu pociągów na tym odcinku w czasie remontu. 

REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Potwierdził się zatem wybór przewidywany od dłuższego czasu, a sugerowały go zresztą zarówno wyniki konsultacji społecznych w poszczególnych gminach i związane z nimi stanowiska samorządowców, jak i preferencje samych kolejarzy. ? Dzisiaj możemy powiedzieć, że szanując wolę większości, wybraliśmy wariant modernizacji, zakładający wstrzymanie ruchu na czas najcięższych prac. Jest on najkorzystniejszy dla pasażera, bo ogranicza zmiany w komunikacji. Korzysta także wykonawca, bo może szybko i bezpiecznie pracować ? mówi Agnieszka Kwapisz, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Przypomnijmy co praktyce oznacza wybór wariantu z całkowitym zamknięciem linii podmiejskiej. Chodzi o wstrzymanie ruchu kolejowego na odcinku pomiędzy Grodziskiem a Warszawą na długi czas. Według pierwotnej wersji miały to być 22 miesiące, później skrócono ten czas o miesiąc, zgodnie założeniem, że realizacji inwestycji obędzie się zgodnie z modelem 4-15-2 czyli 4 miesiące na prace przygotowawcze, 15 miesięcy prac przy zamkniętych torach i 2 miesiące na prace końcowe. Kolejarze dążą jednak do tego, aby czas zamknięcia torów skrócić o kolejne trzy miesiące ? do dwunastu.

? Planowo przebiegają procedury przetargowe na remont linii. PLK są na etapie analizowania 9 wniosków złożonych do pierwszego etapu. Jednocześnie trwa sprawdzanie wykonawców pod kątem możliwości skrócenia czasu prac. Zarządcy infrastruktury zależy, by zamknięcie torów - czyli najcięższe roboty, były przeprowadzone w ciągu 12 miesięcy, a nie, jak wcześniej zakładano 15 ? poinformowały PKP PLK.

Nie zmienia to faktu, że linia 447 jest jednym z najbardziej obłożonych pasażersko ciągów kolejowych w kraju. Szczególnie w dni powszednie z trasy pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą korzystają tysiące pasażerów. ? Obecnie wspólnie z przewoźnikami i samorządami analizujemy warianty dla zastępczej komunikacji autobusowej oraz prowadzimy symulacje dla konkretnych propozycji. Zależy nam, by dobrze ustalić czasowy transport - jego formę i najwygodniejszy i sprawny rozkład pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą ? mówi Agnieszka Kwapisz z PLK.

Polskie Linie Kolejowe planują rozpoczęcie prac przy modernizacji linii 447 w pierwszym kwartale przyszłego roku. Celem inwestycji na dwudziestodwukilometrowej linii jest zwiększenie niezawodności i punktualności przejazdu oraz lepsza obsługa pasażerów, w tym dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą przebudowane i wyposażone w wygodne estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Powstanie nowy przystanek w Parzniewie. Przedsięwzięcie ma również poprawić system komunikacji w stolicy.





💬︎   dodaj komentarz

Totalny idiotyzm. Jak pomieścimy się w autobusach? WKD też nie przyjmie tylu ludzi.

Marcel
21-06-2016 14:35

Czy naprawdę kolejarze myślą, że da się wszystkich opchnąć do autobusów. W godzinach szczytu pociągiem jedzie z 700 osób. Czy Grodzisk i okolice sparaliżują kawalkady autobusów?

gość
21-06-2016 14:52

Skoro się na to zdecydowali to znaczy, że wiedzą co robią.

Kulfon
21-06-2016 15:10

pokaż wszystkie komentarze (8)







📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.