02
04 2015
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
02.04.2015, godz. 11:17
Warszawska Kolej Dojazdowa podpisała aneks do umowy na realizację projektu w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu współpracy. Tym samym zwiększy się zakres rzeczowy zadania.
Oprócz dotychczas zaplanowanego zakupu nowych pociągów oraz stworzenia nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej i monitoringu na linii WKD w ramach szwajcarskich środków pomocowych o wartości ponad 67,6 mln zł zrealizowane zostaną również modernizacje nawierzchni torowiska, urządzeń sygnalizacji przejazdowej oraz wyposażenia przystanków. Całkowita wartość projektu zamknie się w kwocie prawie 146 mln zł.
Według pierwotnych założeń projektu wdrażanego od 2012 roku WKD miała zyskać sześć pociągów nowego typu do obsługi połączeń regionalnych, a także zainstalować na wszystkich stacjach i przystankach elektroniczne tablice informacyjne oraz kamery Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu. Ostatnio okazało się jednak, że koszty projektu są niższe, aniżeli początkowo zakładano. Ma na to wpływ kilka elementów, m.in oszczędności w budżecie projektu podczas dotychczas zrealizowanych działań i osłabienie kursu franka szwajcarskiego względem złotówki. Dlatego też kolejarze wystąpili do strony szwajcarskiej o zwiększenie zakresu inwestycji.
Co to oznacza w praktyce? Istotnie zwiększono liczbę tablic informacyjnych: zamiast 56 jednostronnych będzie 101 dwustronnych. Ponadto w aneksie do umowy uwzględniono zabudowę urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (SSP) na przejazdach kolejowych na całej linii WKD. Celem jest poprawa bezpieczeństwa i komfortu podróży, dzięki likwidacji odcinkowych ograniczeń prędkości. Krótszy będzie także czas jazdy pociągiem.
Innym zadaniem, o które rozszerzono projekt jest montaż na wszystkich 45 obiektach peronowych WKD elementów małej infrastruktury, takiej jak: ławki, wiaty, oświetlenie czy wygodne drogi dojścia na perony dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Kolejnym dodatkowym i dużym przedsięwzięciem będzie kompleksowa naprawa toru nr 2 na szlaku Warszawa Śródmieście WKD ? Komorów, który jest najbardziej obciążony. Jak podają kolejarze ma ona na celu ?utrzymanie właściwych parametrów infrastruktury służących sprawnemu prowadzeniu przewozów pasażerskich o odpowiednio wysokim komforcie?. To zarazem kontynuacja zplanowanej na ten rok naprawy toru nr 1.
Projekt obowiązujący na nowy zasadach potrwa do końca 2016 roku.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.