reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

02

04 2015

Większy zakres inwestycji za szwajcarską dotację


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Większy zakres inwestycji za szwajcarską dotację - Grodzisk News


Warszawska Kolej Dojazdowa podpisała aneks do umowy na realizację projektu w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu współpracy. Tym samym zwiększy się zakres rzeczowy zadania.


REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Oprócz dotychczas zaplanowanego zakupu nowych pociągów oraz stworzenia nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej i monitoringu na linii WKD w ramach szwajcarskich środków pomocowych o wartości ponad 67,6 mln zł zrealizowane zostaną również modernizacje nawierzchni torowiska, urządzeń sygnalizacji przejazdowej oraz wyposażenia przystanków. Całkowita wartość projektu zamknie się w kwocie prawie 146 mln zł.

Według pierwotnych założeń projektu wdrażanego od 2012 roku WKD miała zyskać sześć pociągów nowego typu do obsługi połączeń regionalnych, a także zainstalować na wszystkich stacjach i przystankach elektroniczne tablice informacyjne oraz kamery Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu. Ostatnio okazało się jednak, że koszty projektu są niższe, aniżeli początkowo zakładano. Ma na to wpływ kilka elementów, m.in oszczędności w budżecie projektu podczas dotychczas zrealizowanych działań i osłabienie kursu franka szwajcarskiego względem złotówki. Dlatego też kolejarze wystąpili do strony szwajcarskiej o zwiększenie zakresu inwestycji.

Co to oznacza w praktyce? Istotnie zwiększono liczbę tablic informacyjnych: zamiast 56 jednostronnych będzie 101 dwustronnych. Ponadto w aneksie do umowy uwzględniono zabudowę urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (SSP) na przejazdach kolejowych na całej linii WKD. Celem jest poprawa bezpieczeństwa i komfortu podróży, dzięki likwidacji odcinkowych ograniczeń prędkości. Krótszy będzie także czas jazdy pociągiem.

Innym zadaniem, o które rozszerzono projekt jest montaż na wszystkich 45 obiektach peronowych WKD elementów małej infrastruktury, takiej jak: ławki, wiaty, oświetlenie czy wygodne drogi dojścia na perony dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Kolejnym dodatkowym i dużym przedsięwzięciem będzie kompleksowa naprawa toru nr 2 na szlaku Warszawa Śródmieście WKD ? Komorów, który jest najbardziej obciążony. Jak podają kolejarze ma ona na celu ?utrzymanie właściwych parametrów infrastruktury służących sprawnemu prowadzeniu przewozów pasażerskich o odpowiednio wysokim komforcie?. To zarazem kontynuacja zplanowanej na ten rok naprawy toru nr 1.

Projekt obowiązujący na nowy zasadach potrwa do końca 2016 roku.





💬︎   dodaj komentarz

A mówią, że kurs franka jest niekorzystny ;)

Aigel123
02-04-2015 17:49








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.