13
07 2017
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
13.07.2017, godz. 11:03
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że prace przygotowawcze przed właściwą modernizacją linii 447 dobrnęły do półmetka. Obecnie wykonawca inwestycji budują konstrukcje odciążające na obiektach pod linią nr 1.
Przypomnijmy, że modernizacja linii podmiejskiej na odcinku pomiędzy Grodziskiem a stacją Warszawa Włochy skutkować będzie rocznym zamknięciem torów w obu kierunkach, a właściwe roboty mają rozpocząć się we wrześniu. Zanim jednak nastąpi owo zamknięcie, kolejarze muszą wszystko do tego przygotować.
Zaraz po majówce ruszyły więc prace przy budowie konstrukcji odciążających umożliwiających sprawny przejazd na linii dalekobieżnej nr 1, a także sprawne przemieszczanie się ludzi. Pod linią nr 1 powstają zatem także przejścia podziemne. Jak podaje rynek kolejowy, zaplanowano po dwa miesiące na każdy tor, który będzie wyłączony z ruchu. W sumie wykonawca odpowiada za powstanie konstrukcji odciążających na siedmiu obiektach.
Przedstawiciele PKP PLK podają, że w założonym terminie wykonano przejścia podziemne od torem numer 1 na linii numer 1. Ponadto wykonawca wzmocni obiekty w Włochach, Ursusie, Piastowie, Brwinowie i Milanówku, z kolei w Parzniewie budowana jest nowa konstrukcja. PKP PLK poinformowały również, że rozpoczął się drugi etap prac przygotowawczych, obejmujący przebudowę analogicznych obiektów pod drugim torem.
Ma potrwać do 3 września, kiedy to nastąpi całkowite zamknięcie linii podmiejskiej na 12 miesięcy. W tym czasie nastąpi modernizacja całej infrastruktury. Zaś od września 2018 r. ? już po przywróceniu ruchu pociągów ? wykonawca zabierze się za demontaż konstrukcji odciążających. Zajmie mu to około 4 miesięcy.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.