10
07 2019
Dominik Pietraszek Grodzisk News
10.07.2019, godz. 11:24
Przebudowa warszawskiej linii średnicowej ma potrwać do końca 2027 r. ? poinformował portal transport-publiczny.pl. Przebudowa Warszawy Zachodniej, która ma ruszyć w przyszłym roku to jedynie wstęp do utrudnień jakie czekają podróżnych.
W I połowie 2020 r. ma ruszyć przebudowa stacji Warszawa Zachodnia. W ramach inwestycji kolejarze przewidują m.in. oddanie pasażerom do dyspozycji dodatkowego peronu przeznaczonego dla pociągów wyjeżdżających z reaktywowanej stacji Warszawa Główna. Powstanie także dodatkowy tor odstawczy dla pociągów podmiejskich, z którego będzie można skorzystać w razie ewentualnych zakłóceń. Pojawią się też efektowne wiaty, ławki oraz pełen system informacji pasażerskiej. Dla osób mających trudności w poruszaniu się dużym ułatwieniem będą windy przy każdym peronie. Ponadto tunel pieszy zostanie poszerzony i pełnił będzie funkcję dworca podziemnego. Tutaj prace będą się wiązały z utrudnieniami w ruchu nie tylko pociągów dalekobieżnych, Kolei Mazowieckich, czy SKM, ale również i WKD. Bardzo możliwe, że składy tego ostatniego przewoźnika będą dojeżdżać tylko do stacji Warszawa Reduta Ordona lub Warszawa Aleje Jerozolimskie. Jednak to jedynie wstęp do tego co czeka podróżnych w kolejnych latach. Gdy prace przy Zachodniej będą się kończyć PKP PLK planują rozpoczęcie modernizacji linii średnicowej dalekobieżnej i podmiejskiej. ? W 2022 r. chcielibyśmy rozpocząć prace budowlane na stacji Warszawa Wschodnia z wyjściem z kierunku Śródmieścia i Warszawy Centralnej. W latach 2023?2024 r. powinniśmy już w pełni pracować na linii średnicowej i kończyć Warszawę Wschodnią. Następne lata przypadałyby na prace na odcinku Warszawa Centralna ? Warszawa Zachodnia ? informuje w portalu transport-publiczny.pl prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Prezes PLK zaznacza, że nie ma mowy o całkowitym zamknięciu linii średnicowej więc prace zarówno przy Warszawie Zachodniej jak i linii średnicowej zostaną rozłożone na 7-8 lat. Merchel podkreśla, że ma zostać zachowana ciągłość przewozów i dlatego prace oddzielnie będą prowadzone dla układu podmiejskiego i dalekobieżnego.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.