reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

07

06 2017

Krótsze zamknięcie torów na linii 447? Wykonawca ma pomysł


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Krótsze zamknięcie torów na linii 447? Wykonawca ma pomysł - Grodzisk News


Trwają prace przygotowawcze do modernizacji linii 447. We wrześniu kolejarze zamkną oba tory podmiejskie. Według oficjalnych uzgodnień zamknięcie miało potrwać przez 12 miesięcy. Wykonawca zaproponował jednak rozwiązania mogące skrócić ten okres.


REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Inwestycja opiewa na 285 mln zł, a realizuje ją konsorcjum, które tworzą Przedsiębiorstwo Usług Technologicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Robót Mostowych ?Mosty Łódź?.

Prace przygotowawcze rozpoczęły się w maju, a we wrześniu wystartują zasadnicze roboty przy zamkniętych obu torach linii podmiejskiej. Zamknięcie to przewidziano do września 2018 roku i zapewniono, że jest to termin nieprzekraczalny. Może się jednak okazać, iż czas zamknięcia da się nawet skrócić.

? Wykonawca prac na linii Grodzisk Mazowiecki ? Warszawa zaproponował zmianę technologii przebudowy przejść podziemnych. Polegałaby ona na wykonaniu docelowych obiektów w okresie zamknięcia torowego bez konieczności montażu konstrukcji odciążających. Efektem tego rozwiązania byłoby odstąpienie od planowanych zamknięć torów na linii numer 1 po wznowieniu ruchu na zmodernizowanej linii 447 ? wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. ? Ponadto istniałaby możliwość skrócenia zamknięcia linii 447, na co wykonawca ma przedłożyć harmonogram. Spowodowałoby to mniejsze uciążliwości dla pasażerów, a nie miałoby wpływu koszty inwestycji ? dodaje.

Na linii zmodernizowanych będzie sześć stacji i przystanków. Powstanie nowy przystanek w Parzniewie ? między Pruszkowem a Brwinowem. Wszystkie obiekty będą wyposażone w informację głosową i wizualną oraz czytelnie oznakowane. Zgodnie z obowiązującym standardem ? zapewnią też ułatwienia dla osób niepełnosprawnych. Na 22 km odcinku dwutorowej trasy wymienione zostaną tory, 22 km sieci trakcyjnej i 15 rozjazdów. Przebudowanych zostanie 11 obiektów i wybudowane zostaną 3 nowe: tunel drogowy i tunele dla pieszych. Prędkość składów pasażerskich zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h.





💬︎   dodaj komentarz








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.