14 10 2015

Jak zmieni się przód nowych wukadek?

14.10.2015, godz.: 11:26
Jak zmieni się przód nowych wukadek?
fot. Wizualizacja

Warszawska Kolej Dojazdowa uzgodniła z Newagiem modyfikacje w wyglądzie czoła pociągów typu 39 WE, które nowosądecka firma buduje dla przewoźnika. Na zmiany zdecydowano się pod wpływem ość negatywnego odbioru wyglądu nowych wukadek przez pasażerów. Różnice w porównaniu do powyższej, pierwotnej wizualizacji wydają się jednak niewielkie.

Pierwsze wizualizacje składów 39 WE dla WKD nowosądecki producent przedstawił w kwietniu. O ile od początku niemal na wszystkich duże wrażenie robiły funkcjonalność i nowoczesność pojazdów, o tyle wygląd, szczególnie czoła składów komentowany był raczej krytycznie. Jednym się podobał, twierdzili, że jest bardzo nowoczesny i oryginalny, inni uważali go za dziwadło (jednemu z naszych czytelników czoło pociągu skojarzyło się z filmowym „Predatorem”). Z kolei producenci podkreślają, że wygląd pociągów typu 39WE nawiązuje do architektury nowoczesnego miasta, czoło z dużą szybą przednią nadaje pociągowi nowoczesny kształt, a także zapewnia maszyniście doskonałą widoczność, a masywne osłony absorberów energii zderzenia, mają sprawiać wrażenie jakby pojazd sunął nad powierzchnią ziemi.

Przedstawiciele WKD postanowili jednak wyjść naprzeciw gustom zarówno entuzjastów, jak i krytyków wyglądu nowych składów. Uzgodnili z producentem pewne korekty w estetyce czoła 39 WE. – Z przodu będą bardziej odsłonięte zderzaki absorbujące energię przy uderzeniu – wyjaśnia Krzsztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD. – Modyfikacje w wyglądzie pojazdów oznaczają zmianę procesu technologicznego. To zaś spowoduje, że pierwszy skład 39 WE trafi do nas w kwietniu 2016 r., a nie w lutym jak planowaliśmy. Nie zmienia się natomiast termin odbioru ostatniego z sześciu nowych pociągów, który wyznaczyliśmy sierpniu – zaznacza.

Zmiany w wyglądzie pojazdów w żaden sposób nie wpłyną na funkcjonalność pojazdów. Sześcioczłonowy w pełni klimatyzowany pojazd od długości 60 metrów będzie się składał z dwóch jednoprzestrzennych części po trzy człony każda. Pomieści łącznie 505 pasażerów w tym 164 na miejscach siedzących. Wszyscy będą mieli swobodny dostęp do informacji o etapie podróży za sprawą LED-owych tablic na zewnątrz pociągów oraz monitorów LCD wewnątrz. Pasażerom powinny przypaść do gustu takie rozwiązania jak duża liczba drzwi pojazdu, przestronne przedsionki, które pozwalają na wygodne korzystanie z niego osobom o ograniczonej możliwości poruszania się, matkom z małymi dziećmi oraz rowerzystom. Wnętrze utrzymane będzie w eleganckiej kolorystyce, łączy odcienie bieli i grafitu z kontrastującymi granatowymi fotelami. 39WE na linii WKD pojadą z prędkością 80 km/h.

 

0

Dodaj Komentarz

Portal GrodziskNews.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie nie związane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

Jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych Portal GrodziskNews.pl wyraźnie zastrzega, że dalsze rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych na portalu bez zgody jest zabronione.
Blogi