12
04 2018
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
12.04.2018, godz. 13:30
W 2019 roku PKP Polskie Linie Kolejowe planują rozpoczęcie gruntownej przybudowy stacji Warszawa Zachodnia, a to będzie skutkować różnego rodzaju utrudnieniami, które raczej nie ominą także Warszawskiej Kolei Dojazdowej. ? Czekamy na decyzje PKP PLK w sprawie harmonogramów robót. Z nich dowiemy się, m.in. kiedy i w jakim zakresie planowana jest rozbiórka peronu nr 1 WKD ? mówi nam Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy wukadki.
W ramach przebudowy Warszawy Zachodniej PLK przewiduje oddanie pasażerom do dyspozycji dodatkowego peronu przeznaczonego dla pociągów wyjeżdżających z reaktywowanej stacji Warszawa Główna. Pozwoli to na sprawną obsługę pociągów dalekobieżnych wyjeżdżających ze stacji Warszawa Centralna. Powstanie także dodatkowy tor odstawczy dla pociągów podmiejskich, z którego będzie można skorzystać w razie ewentualnych zakłóceń.
Prócz dodatkowego peronu, pojawią się też efektowne wiaty, ławki oraz pełen system informacji pasażerskiej. Dla osób mających trudności w poruszaniu się dużym ułatwieniem będą windy przy każdym peronie. Ponadto tunel pieszy zostanie poszerzony i pełnił będzie funkcję dworca podziemnego. Inwestycja ma ruszyć w 2019 i zakończyć się w 2021 roku.
Spowoduje to szereg utrudnień dla przewoźników, w tym dla WKD, która przedstawiła warianty organizacji ruchu swoich pociągów w czasie robót i czeka na oficjalną odpowiedź ze strony PLK. Rzecznik wukadki podkreśla, że nie zapadły żadne decyzje jakoby pasażerski ruch wukadek podczas remontu miał odbywać się po torach zarządzanych przez PLK. ? Oczekujemy na oficjalne decyzje w sprawie harmonogramów prac ze strony Polskich Linii Kolejowych. Nie ma więc na razie tematu organizacji ruchu pociągów WKD w czasie remontu stacji Warszawa Zachodnia ? wyjaśnia Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD. ? Modernizacja ma być prowadzona w latach 2019?2021. Jak na razie nie wiemy, czy inwestor zdecyduje się na rozbiórkę peronu nr 1 WKD na początku, czy np. w ostatnim roku, i w jakim będzie to zakresie ? dodaje.
Równolegle wukadka prowadzi z PKP PLK rozmowy w sprawie możliwości połączenia torów WKD z infrastrukturą PLK. Pierwsza prośba została potraktowana odmownie, ale WKD zawnioskowała o ponowne rozpatrzenie sprawy. Przedstawiciele ?małej? kolei przyznają, że od tego uzależnione są dalsze decyzje o budowie wukadkowych rozjazdów. ? Chodzi o połączenie służące tylko do przejazdów technicznych, nie pasażerskich ? podkreśla Krzysztof Kulesza.
najpierw niech skończą modernizacje przy pkp :D a nie odcinać ostatnią dobrze działającą komunikację podmiejską
Marcin More
13-04-2018 14:17
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.