18
12 2017
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
18.12.2017, godz. 14:20
Jeszcze przed świętami i końcem roku kolejarze zaprosili dziennikarzy na plac działań inwestycyjnych w ramach modernizacji linii nr 447, by przedstawić, jak przebiegają roboty. PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że wszystko idzie zgodnie z harmonogramem. My zaś uchwyciliśmy część tych prac w obiektywie.
Spotkanie z mediami odbyło się dziś (18 grudnia) na terenie nowo budowanego przystanku PKP w Parzniewie. Inwestycja jest oczywiście elementem modernizacji podmiejskiej linii kolejowej Grodzisk ? Warszawa Włochy, a prace prowadzone są na różnych jej odcinkach.
? Zdemontowano już większość torów i sieci trakcyjnych, trwają ostatnie prace rozbiórkowe na starych peronach, powoli wyłaniają się także nowe konstrukcje nowych obiektów w Brwinowie, Milanówku i Piastowie ? wyliczają przedstawiciele PKP PLK. Podkreślają również zaawansowany stopień prac na Przystankach w Parzniewie i we Włochach, gdzie na ukończeniu są prace przy budowie ścianki peronowej oraz nasypu pod peron wyspowy. ? Z kolei prace przy budowie peronu jednokrawędziowego są na półmetku. Mocno zaawansowany jest także montaż fundamentów sieci trakcyjnej ? mówią kolejarze.
O tym, że prace idą pełną parą mają świadczyć też liczby przedstawione przez kolejarzy. ? Na plac budowy wykonawca zwiózł już 65 km szyn, 35 tys. sztuk podkładów, 50 tys. ton kruszywa. Do wykonania robót działa sprzęt ciężki: 24 koparki, 4 dźwigi, 23 betoniarki i ponad 30 samochodów ciężarowych ? wyliczają ludzie z PKP PLK.
Z punktu widzenia podróżnych bardzo istotne jest zapewnienie, że inwestycja przebiega bez opóźnień. ? Prace idą zgodnie z harmonogramem, dlatego wszystkie założone terminy dla inwestycji pozostają w mocy. We wrześniu 2018 roku nastąpi więc otwarcie zmodernizowanej linii dla pociągów podmiejskich, a prace około torowe będą kontynuowane do lutego 2019 ? wyjaśniają przedstawiciele PKP PLK.
Docelowo zmodernizowanych będzie 6 stacji i przystanków. Powstanie nowy przystanek w Parzniewie ? między Pruszkowem a Brwinowem. Wszystkie obiekty będą wyposażone w informację głosową i wizualną oraz czytelnie oznakowane. Zgodnie z obowiązującym standardem ? zapewnią też ułatwienia dla osób niepełnosprawnych. Na 22 km odcinku dwutorowej trasy wymienione zostaną tory, sieć trakcyjna i 15 rozjazdów. Przebudowanych zostanie 11 obiektów i wybudowane zostaną 3 nowe: tunel drogowy i tunele dla pieszych. Prędkość składów pasażerskich zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h.
fot. GrodziskNews
...
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.