reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

28

01 2016

?Antyśmieciowa? kampania w Grodzisku


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

?Antyśmieciowa? kampania w Grodzisku - Grodzisk News


?Kochasz Polskę? Nie śmieć? ? pod takim hasłem Grodzisk rozpoczyna kampanię ekologiczną, która ma zachęcić mieszkańców do wspólnego trzymania czystej i przyjaznej przestrzeni publicznej. Punktem wyjścia stał się konkurs na scenariusz filmowy promujący troskę o środowisko.


REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

? W ten sposób chcemy przypomnieć mieszkańcom, że wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za wygląd naszej małej ojczyzny i całego kraju. Gmina Grodzisk Mazowiecki charakteryzuje się dużymi walorami przyrodniczymi, dlatego staramy się zachęcić wszystkich do większej dbałości o estetykę. Chodzi o zwrócenie uwagi na m.in. ogrodzenie posesji, elewację budynków, sprzątanie chodnika, koszenie trawnika i wieszanie reklam. Warto dodać, że w grudniu 2015 r. udało nam się uzyskać dofinansowanie na realizację billboardów promujących kampanię ?Kochasz Polskę? Nie śmieć? z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ? mówi Tomasz Krupski, wiceburmistrz Grodziska Mazowieckiego.

W maju ubiegłego roku w ramach konkursu proekologicznego dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych jury wybrało pracę Emilii Łukawskiej z Kłudzienka, uczennicy trzeciej klasy LO w grodziskim Zespole Szkół nr 1. ? Bardzo chciałam stworzyć coś, co nie będzie tylko kolejnym, zwykłym filmikiem, mówiącym o tym, żeby dbać o środowisko, ale coś, co ma wywołać silne emocje i skłonić do refleksji. Sięgnęłam do Katechizmu Młodego Polaka i zestawiłam go z oszpecającą naturalny krajobraz stertą śmieci. Samo to, że gmina umożliwiła nam, młodym ludziom, zaangażować się w tę kampanię, bardzo cieszy. Świadomość, że mój scenariusz został zauważony i doceniony, napawa mnie dumą ? mówi Emilia Łukawska.

? Po modyfikacjach scenariusza przez jury konkursu, w grudniu 2015 r. upowszechniono ostateczną wersję spotu zrealizowaną przez studio Awangarda. Spot ten jest obecnie dostępny w internecie na oficjalnym kanale YouTube gminy i wyświetlany przed każdym seansem filmowym w grodziskim kinie. Zasięg odbiorców kampanii zwiększa osiem billboardów, wprost nawiązujących do ostatniego kadru spotu, które rozlokowane są w różnych częściach gminy. W poniedziałek, 25 stycznia, na Facebooku rozpoczęliśmy akcję ?Gdzie to jest?? polegającą na tym, że internauci na podstawie udostępnionych zdjęć, zgadują lokalizację billboardów. Na fanpage?u zabawa potrwa tydzień ? poinformował wydział promocji grodziskiego magistratu,

Całą akcję pilotują natomiast pracownicy z wydziału ochrony środowiska, który główny cel postawił sobie uświadamianie najmłodszych mieszkańców gminy, ale nie tylko ich. ? Nadal natrafiamy na takie przypadki, jak np. telewizory pływające w rzece lub komplet pościelowy znajdujący się w kontenerze na cmentarzu, które nas zaskakują. Codziennie zwożona jest tona śmieci z koszy ulicznych, w których znajdują się nie tylko bilety, papierki po cukierkach, ogryzki i pety, ale także poduszki, czy zderzaki samochodów. Staramy się tłumaczyć ludziom, że takie zachowania nie mają sensu. Szukamy wśród mieszkańców sojuszników, którzy pomogą nam ograniczyć skalę tego zjawiska ? apelują urzędnicy.

Kulminacja kampanii przypadnie w Światowy Dzień Ziemi, kiedy to gmina zaprosi mieszkańców do wspólnego porządkowania przestrzeni publicznej.

Tymczasem zachęcamy do obejrzenia spotu kampanii.





💬︎   dodaj komentarz








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.